Projektowanie materiałów reklamowych

Projektowanie materiałów reklamowych

Materiały reklamowe są nieodłącznym elementem funkcjonowania niemalże każdej firmy. Promocja to możliwość dzięki której można pokazać się na rynku, uspokoić klientów, budzić w nich zaufanie, zachęcać do zakupu lub po prostu nawiązać kontakt. Materiały reklamowe są świetną okazją do tego, by klient dostał od marki coś namacalnego, coś czego nie znajdzie w mass mediach, na internetowych portalach, w mailu, czy w telewizji. Materiały te mogą przybierać bardzo różne formy. Wszystko zależy od ścieżki na jaką zdecyduje się firma. Wielkie znaczenie ma także branża, wielkość firmy, jej charakterystyka i sposób bycia. Materiały mogą być bowiem przeróżne, o mniejszej lub większej efektywności, ale najważniejsze jest to, by spełniały założone wcześniej funkcje.Jak zaprojektować materiał reklamowy?
• W pierwszej kolejności należy określić możliwości budżetowe oraz ilość materiałów, na których nam zależy. Jeśli chcemy rozdać je na niewielkim evencie, warto zdecydować się na takie, które pobudzą dyskusję. W przypadku dużych wydarzeń, sprawdzą się materiały promocyjne o charakterze masowym. Jeśli wiemy już ile jesteśmy w stanie poświęcić na dany materiał, można przejść do omawianego projektowania;
• Projektowanie musi iść w parze z tym, czego oczekują od nas odbiorcy. Oczywiście ciężko się tego domyśleć, dlatego do tego procesu angażuje się rzeczywistych użytkowników produktów marki. Na uwadze należy mieć przede wszystkim charakter branży. Jeśli jest ona z zakresu nowych technologii, dobrze zadbać o nieco nowocześniejszy materiał lub gadżet. Dla promocji marki w szkole lub firmach, szczególnie często wykorzystuje się artykuły biurowe;
• Przy projektowaniu nie może zabraknąć podstawowych elementów takich jak logotyp marki, hasło reklamowe, adres, siedziba firmy lub telefon i kontakt do social mediów. W przeciwnym wypadku będą one po prostu zbędne i nie spełnią swojej roli;
• Ważne by materiały przynosiły konkretne korzyści lub przyjemności. Przykładowo wręczenie słodkości nie zawsze będzie spójne z charakterem marki, lecz może pozostawić miłe wrażenie wśród użytkowników. Jeśli materiał będzie kolejnym stosem makulatury, nikt go nie zapamięta. Trzeba iść z duchem czasu, szukać nowych rozwiązań i rezygnować z utartych szlaków.
Nowoczesne i niestandardowe materiały reklamowe można projektować przy pomocy różnych narzędzi. Jedną z metod jest udanie się do profesjonalnej firmy, która zajmuje się produkcją tego typu gadżetów. Tam z pewnością możemy liczyć na pomoc i doradztwo w tym zakresie.