Nierzetelny przewoźnik – co zrobić?
Nawet jeżeli staramy się korzystać z usług przewoźników, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty poświadczające ich rzetelność, może się kiedyś okazać, że trafimy na takiego przewoźnika, który okaże się nierzetelny. Może wówczas dojść do sytuacji, że zamówiony przez nas towar trafi do nas znacznie później niż powinien, albo może być tak, że nie trafi do nas w ogóle. Warto wiedzieć co wówczas robić, tak abyśmy mieli pewność, że nie jesteśmy tutaj pozostawieni sami sobie i że naprawdę mamy prawo dochodzić naszych praw.
Kiedy przewoźnik ma władzę nad naszym towarem
Warto wiedzieć jedno, dopóki sprzedawca nie wyda przewoźnikowi naszego towaru, to on za niego odpowiada, on powinien dołożyć starań, aby towar był nieuszkodzony. Jednak kiedy dochodzi do przekazania towaru przewoźnikowi, kiedy otrzymuje on list przewozowy, to władza nad naszym towarem przechodzi właśnie na niego. To oznacza, że jest on od tej chwili odpowiedzialny za to, co dzieje się z tymi rzeczami, które przewozi. Dlatego też, jeśli mamy informacje od sprzedawcy, że nasz towar został wysłany, a my go nie mamy, swoich roszczeń powinniśmy dochodzić u przewoźnika i to u niego powinniśmy szukać wyjaśnień, bo sprzedawca już w tym momencie za nasz produkt nie odpowiada.
Jak się chronić?
Jeżeli chcemy się chronić przed nieuczciwymi przewoźnikami, to zawsze powinniśmy wybierać tych, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty. Niestety, nie zawsze odpowiadamy za to, z czyich usług korzystają sprzedawcy. Dlatego najlepiej będzie, jeśli zapłatę uiścimy dopiero po otrzymaniu zamówionych produktów i po sprawdzeniu, czy nie zostały one uszkodzone. Wówczas łatwiej w razie czego będzie nam dochodzić naszych praw i będziemy lepiej chronieni. Dlatego też, dla własnego bezpieczeństwa lepiej zrobimy, jeśli za takie usługi będziemy płacić dopiero po odebraniu naszych produktów. Możemy dochodzić swoich praw w sądzie, możemy zgłosić takie sprawy na odpowiednich forach, tak aby ostrzegać też innych przed praktykami nieuczciwych przewoźników. Im bardziej będzie głośno o tego typu sytuacjach, tym większa będzie szansa, że uda nam się wyeliminować takie praktyki, a transport będzie branżą, w której będzie można liczyć na wysoką jakość usług. Możliwości jest tutaj sporo, jednak najważniejsze jest to, abyśmy mieli świadomość, że zawsze możemy dochodzić swoich praw u przewoźnika i domagać się otrzymania zamówionego towaru, albo odszkodowania, jeśli okaże się, że na uzyskanie zamówionych produktów nie mamy już żadnych szans.